środa, 18 marca 2015

Jak uszyć prześcieradło z gumką

 

 Uszycie prześcieradła z gumką jest zaiste prostą sprawą. Ja jednak uprościłam ją jeszcze bardziej :). 
Na początku zaleca się zwykle zmierzenie materaca, potem odmierzanie materiału... Ja po prostu radzę wyjąć materac z łóżka (jak za duży to mierzyć na łóżku), rzucić go na podłogę i przykryć tym kawałkiem materiału z którego zamierzamy szyć prześcieradło:



Trzeba tylko pamiętać by materiał ułożyć lewą stroną do góry! No i musi być wcześniej wyprasowany oczywiście.
Materac trzeba przykryć bardzo równo, ugłaskać wręcz materiał na nim i pamiętać, że minimalna długość zakładu wynosi 10 cm (chodzi o ten kawałek materiału, który  dociśnięty do materaca leży bezpośrednio na podłodze). Optymalna długość zakładu według mnie to jednak 15-20 cm.



 Następnie, tak jak pokazane poniżej, trzeba złapać róg materiału starając się utrzymać kąt 45 stopni...


... i przypiąć szpilką jak najbliżej materaca. Powtórzyć to dla pozostałych rogów.


Potem zdjemujemy wszystko uważając by nie pogubić szpilek i rozkładamy po kolei każdy róg na stole by wyrównać materiał tak by na pewno uzyskać ten 45-stopniowy kąt. Dobrze jak materiał ma regularny wzór - mi bardzo pomogły kropki :).



Potem, w miejscu gdzie była szpilka, prosto w dół rysujemy linię i po tej linii prowadzimy ścieg.


Po zeszyciu odcinamy nadmiar materiału i zygzakiem zabezpieczamy brzeg.



Jak widać, po zeszyciu dwa dolne brzegi - krótszy i dłuższy mogą być nierówne, trzeba więc dociąć jeden do drugiego:



Gdy już cały brzeg dookoła będzie równy, to trzeba go zabezpieczyć przed strzępieniem czyli znowu obrzucić zygzakiem:


Potem zagnijcie brzeg materiału na kilka milimetrów:



A potem jeszcze raz - teraz na szerokość trochę większą od szerokości gumki jaką będziecie wciągać:



Potem trzeba tylko wąsko przeszyć te założenie i w ten sposób stworzymy tunel na gumkę, którą trzeba teraz w niego wciągnąć, najlepiej przy pomocy małej agrafki:


Pamiętajcie o zostawieniu kilku centymetrów nie przeszytych by można było włożyć agrafkę w tunel.
By dobrze dopasować gumkę można przymierzyć nasze świeżo uszyte prześcieradło do materaca. Nie zawracajcie sobie głowy zeszywaniem końców gumek ze sobą - wystarczy je związać razem na porządny supeł i wciągnąć w tunel. 
I gotowe!













17 komentarzy:

  1. super tutorial :) szybko i prosto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. :D jak dla mnie ? BOMBA!! Super tutorial :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prosto i przejrzyście, tak jak lubię ;) Dzięki za tutka!

    OdpowiedzUsuń
  4. A co jeśli materac jest szerszy niż poaiadany materiał? Jak to obejść? Pozdrawiam Zuza

    OdpowiedzUsuń
  5. chyba tylko dokupić materiał...

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam! Z przyjemnością informuję, że tutorial na prześcieradło z gumką został wyróżniony Złotym Guzikiem w facebookowej grupie Szyciowe Hity i Kity: https://www.facebook.com/groups/1901705803390954/permalink/2084824418412424/ Dyplom oczywiście można sobie pobrać i chwalić się nim do woli. Pozdrawiam i gratuluję - Agnieszka z SHiK

    OdpowiedzUsuń
  7. Jasny i prosty tutorial. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za zrozumiały poradnik krok po kroku. Pozdrawiam:]

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki wielkie za ten tutorial �� dzięki niemu wyszły mi dziś 3 prześcieradła do kołyski

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja niestety nie potrafię szyć i poza tym nie mam na to zbytnio czasu. Dlatego wybieram gotowe rozwiązania i jestem zdania, że tak jest dla mnie najlepiej. Tym bardziej, że w sklepie online mam bardzo fajny wybór prześcieradeł https://yourhomestory.com.pl/sypialnia/przescieradla więc na dobrą sprawę niczego więcej nie potrzebuję.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobrze jest mieć tego typu prześcieradło z gumką! Serio, robi ono robotę. I tu. tak tylko dla przykładu można takowe znaleźć. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przyznam, że to dobra rada :) Świetny poradnik, który krok po kroku wszystko wyjaśnia. Właśnie jestem po zakupie prześcieradeł z FLHF. Prześcieradła z bawełny lub frotte są moimi ulubionymi. Zdecydowanie wolę jednak te z gumkami. Są po prostu wygodne. Wystarczy kupić je dobrej jakości i w odpowiednim rozmiarze i się nie zsuwają z materaca ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna robota :) Ja nie odważyłabym się szyć sama, dlatego dla swoich dzieci kupowałam prześcieradła w moim ulubionym sklepie: . Może też coś z motywami roślinnymi w kolejnych pracach?

    OdpowiedzUsuń